ימין יהלום > מידע מקצועי > אפקט הדייר הסרבן בתמ"א 38

אפקט הדייר הסרבן בתמ"א 38

תכנון פרויקט תמ"א 38 כרוך בקשיים מסוגים שונים. אחד הקשיים הגדולים ביותר בדרך להוצאתו לפועל הוא גיוס השכנים בבניין לפרויקט. דייר סרבן יכול לעכב את הפרויקט כולו ואף למנוע אותו ולכן ישנן התאמות בחוק המאפשרות אישור של חלק מדיירי הבניין בלבד להוצאתו לפועל.

חוקים ותקנות בתמ"א 38

מדינת ישראל יצרה את תיקון מס' 1 לחוק התמ"א בה הורד הרוב הנדרש של דיירי הבניין להסכמה לביצוע השיפוצים במבנה. נכון להיום רוב של 66% מכלל דיירי הבניין מספיק בהחלט להוצאתה לפועל של התוכנית. במידה ודיירי הבניין מעוניינים או שנמצא שיש צורך בהריסת המבנה כולו ובנייתו מחדש, אז נדרשת הסכמת 80% מדיירי הבניין, שכן כאן מדובר במהלך דרסטי של פגיעה זמנית באיכות חייהם של הדיירים. דרישה זו נכללת חלק מתיקון 2 חוק התמ"א.

התערבות משפטית מול דיירים סרבני תמ"א

למרות ההקלה בחוק המאפשרת אחוז של רוב דיירי הבניין לשם יציאתו לפועל של פרויקט תמ"א, עדיין מספר מצומצם של דיירים סרבני תמ"א יכולים לעצור את התהליך כולו ואף למנוע אותו. אלו עלולים ליצור תסכולים וכעסים בקרב השכנים ולכן גם במקרה הזה החוק מתערב ומסייע.

לידיעתכם גם במקרה של דיירים סרבנים החוק קובע כי הדברים יכולים וצריכים להיבחן בבית המשפט. דיירים סרבנים אשר בדעת מיעוט מסכלים פרויקט תמ"א יכולים במקרים מסוימים אף לשאת בנטל של פיצוי שאר הדיירים בבניין על העיכוב. לכן, זכרו תמיד שיש הרבה מאוד אפשרויות לקידום נושא התמ"א בבניין אין חובה בהצבעה גורפת של כלל דיירי הבניין ויש אפשרות לנקוט צעדים משפטיים במידת הצורך למניעת עיכובים וסיכולים של הפרויקט על ידי דיירים בודדים שלא מעוניינים לשתף פעולה.

Related Posts