ימין יהלום > מידע מקצועי > האם אתם מוגנים מפני רעידות אדמה?

האם אתם מוגנים מפני רעידות אדמה?

אמנם אף אחד מאיתנו לא יודע מתי זה יקרה, אך על-פי מחקרים וסטטיסטיקות בוודאות תתרחש רעידת אדמה בישראל.
על פי סיסמולוגים וגאולוגים שחקרו היבטים שונים בנוגע לרעידות אדמה לישראל, ההסתברות שתקרה רעידת אדמה הרסנית בשנים הקרובות הנה 1 ל-50 סיכוי הנחשב לגבוה ביותר בעיניי מומחים.
נכון להיום ברחבי ישראל יש כ-51000 מבנים שנבנו לפני 1980. מבנים אולו לא עומדים בתקן המגדיר ומתווה את העמידות הנדרשת בפני רעידות אדמה, מכיוון שרק בשנת 1980 הותנה מתן היתר בבניה בעמידה בתקן מס' 413 –תקן העוסק בעמידות מבנים במקרי רעידות אדמה.

היכנסו ובדקו את התאמת הבניין שלכם לתמ"א 38

אז מה הפיתרון על מנת להרגיש בטוחים גם כאשר מתגוררים בבניין ישן?

הפתרון הוא – תמ"א 38. בחודש אפריל בשנת 2005 אושרה וקיבלה תוקף תוכנית מתאר ארצית 38 (תמ"א 38).
הרעיון שעמד בבסיס התוכנית היה לתת זכויות בניה נוספות למבנים ישנים,אשר יחוזקו כנגד רעידות אדמה. זכויות הבניה ישמשו למימון עלויות חיזוק המבנים מפני רעידות אדמה. מה שלמעשה מתרחש הוא מעין עסקת חליפין- במסגרת עסקה זו בעלי הזכויות בבניין (בעלי הדירות) מוכרים את הזכויות לחברה יזמית ובתמורה מקבלים תמורות שונות,כאשר הראשונה בהן היא חיזוק המבנה כנגד רעש וכן זוכים בהטבות כגון שיפוץ חיצוני,הגדלת המבנה ,הוספת מעלית ועוד.
בשנים האחרונות חוקקו חוקים משלימים לתמ"א 38 שמטרתם להקל על התהליך. חוקים אלו מטרתם להקל על התהליך מבחינת חוקיי מיסוי,חוק המקרקעין (במסגרת התיקון נקבע שמספיק רוב של 66% מבעלי הדירות על מנת לעבור תמ"א) וכן מתייחס לתופעת "הדייר הסרבן".
מחשבון תמ"א 38

מהו הרווח לו זוכים האזרחים מתוקף התמ"א?

תמ"א 38 נתנה אפשרות לבעלי דירות ובעלי זכויות במבנים ישנים,לא רק לדאוג לבטיחותם במסגרת ההתכוננות לרעש האדמה הצפוי להגיע, אלא גם את האפשרות לשיפור איכות חייהם ללא תשלום נוסף.
במסגרת השיפוץ,הבניין יעבור חיזוק מבני מקיף וכן הדיירים יזכו להטבות כגון התקנת ממ"ד או ממ"ק,הגדלת הדירה בנידה וניתן,הוספת מרפסת,התקנת מעלית ועוד.
חברת ימין יהלום פועלת במסגרת כל הפרוייקטים שבניהולה להחלפת תשתיות הבניין הקיים,שיפוץ חיצוני ופנימי ומיקסום ההרחבות האפשריות לטובת בעלי הדירות.
כל הבניינים אשר עברו את פרוייקט תמ"א 38 עם חברת ימין יהלום הם בניינים בהתקני הבנייה החדשים ביותר שעומדים כמובן בתקני אש הג"א וערוכים להחזיק את הבניין יציב במקומו כאשר יתרחש רעש האדמה.

רוצים לדעת אם גם הבניין שלכם הוא מועמד מתאים לפרוייקט? הכנסו למחשבון שלנו ובידקו עכשיו >> מחשבון תמ"א 38

Related Posts