לגור כאן זו סכנת נפשות!

ימין יהלום > מידע מקצועי > לגור כאן זו סכנת נפשות!

לגור כאן זו סכנת נפשות!

מצב השכונות העתיקות והמזדקנות של מרכזי הערים הגדולות קשה מאוד. הבניינים הישנים שנבנו בשנות החמישים נגועים לא אחת בבנייה לא חוקית ובהזנחה. הבניינים מתפוררים ומטים לנפול. על קירות הבתים מתנוססות כתובות גרפיטי. דירות המחוברות פיראטית למים, חשמל וכבלים גלויים לעיני כל. הגינות מוזנחות וצמחיית פרא גדלה ומשגשגת בהן.

בעיה נוספת המאפיינת בניינים ישנים אלו היא פעמים רבות אי התאמה לתמ"א 38, מסיבות שונות כגון, שטח מצומצם שאינו מאפשר הוספת חניות מסודרת לדיירי הבניין ועוד.

אם כך מה עושים?

שוקלים תהליך של פינוי בינוי. תהליך זה אמנם ארוך יותר, אך הוא מאפשר שיפור נרחב של כלל תשתיות השכונה והאזור ולא רק שיפוץ נקודתי חיצוני ל הדירות הקיימות בבניינים הישנים.

התנאים לפרויקט פינוי בינוי הם:

  1. במתחם המיועד לפינוי בינוי קיימות לא פחות מ-24 דירות המיועדות להיכנס לתהליך התחדשות העירונית.
  2. על המתחם לכלול לפחות בניין מגורים אחד.
  3. אחוז הדיירים הנדרשים להסכמה לתהליך הפינוי בינוי עומד על 80% לפחות ברוב המקרים.
  4. יש לבדוק את התאמת המתחם והאזור לפרויקט פנוי בינוי
  5. יש לקבל את אישור של מהנדס העיר והסכמה של העירייה לקחת חלק בפרויקט בהתאם לתכנון החדש.

מה מרוויחים בפרויקט פינוי בינוי?

לפני הכל הדיירים המשתתפים בפרויקט זכאים לשכר דירה בכל תקופת הפינוי מדירתם הישנה. שנית, הדיירים מקבלים דירה חדשה לחלוטין במתחם מגורים חדש ען תשתיות חדשות תקינות ומסודרות. הדיירים זוכים באיכות חיים גבוהה משמעותית מזו שחיו בה טרם הפרויקט וכמובן שערך הדירה שלהם עולה משמעותית לעומת ערכה בבניין הישן המתפורר בו הייתה קיימת בעבר.

מה חשוב לבדוק כחלק מהתהליך?

חשוב מאוד לבדוק מי היא החברה המנהלת את הפרויקט.  מדובר בתהליך מורכב שמושקעים בו משאבים רבים ולכן על החברה להיות בעלת חוסן כלכלי גבוה. מאוד חשוב לבדוק כי החברה היזמית שנבחרת על-ידי הדיירים יש יכולות מקצועיות מוכחות, ניסיון ורישיונות מתאימים לביצוע פרויקט בהיקפים גדולים כפי שמצריך פרויקט פינוי בינוי.

אתם מוזמנים לבדוק את התאמת הבניין שלכם לפינוי בינוי וכן לקבל פרטים כוללים מקיפים ומעמיקים לגבי התהליך כולו בקישור הבא>> מחשבון התאמה לתמ"א 38

Related Posts