ימין יהלום > מידע מקצועי > עשר עובדות שלא ידעתם על תמ"א 38

עשר עובדות שלא ידעתם על תמ"א 38

  1. נכון להיום, רוב של 66% מכלל דיירי הבניין מספיק בהחלט להוצאתה לפועל של התוכנית. במידה ודיירי הבניין מעוניינים או שנמצא שיש צורך בהריסת המבנה כולו ובנייתו מחדש, אז נדרשת הסכמת 80% מדיירי הבניין.
  2. ההערכה של אנשי המקצוע והגיאולוגים היא שרעידת אדמה תתרחש בישראל בוודאות, התמ"א קובעת הנחיות ומנגנון המאפשר לשפר את העמידות של המבנים הישנים בפני רעידות אדמה, ולהבטיח לדיירים צמצום הנזק ככל האפשר תוך הצלת חיים וביטחון.
  3. הדיירים לא משלמים דבר, ומצד שני הם נהנים, לרוב, נוסף לחיזוק המבנה גם מתוספת ממ"ד, מרפסת שמש, מעלית חדשה, שיפוץ הלובי ומעטפת הבניין, פיתוח החצר תוך העלאת ערך הנכס באופן משמעותי ושיפור ברמת החיים.
  4. כאשר מוכרים דירה ששופצה במסגרת תמ"א 38-אין צורך לשלם מס שבח.
  5. דירות אשר עברו תמ"א 38-ערכן עלה ב-40-60%.
  6. במסגרת התמ"א ניתן לבצע חיזוק המבנה והרחבת יחידות הדיור הקיימות (עד 25 מ"ר ברוטו לכל דירה); התוספת חייבת לכלול ממ"ד (12 מ"ר ברוטו ו- 9 מ"ר נטו)
  7. התמ"א מאפשרת תוספת מרחבים מוגנים למבנים הן בצורת ממ"ד (מרחב מוגן דירתי) והן בצורת ממ"ק (מרחב מוגן קומתי) ובכך נותנת ביטחון לדיירים
  8. בתאריך 3.2.2015 הוארך התוקף של פקודת תמ"א לחמש שנים נוספות עד לתאריך 18.5.2020
  9. תוכנית תמ"א 38 מתייחסת למבנים אשר קיבלו היתרי בנייה לפני 1980, על הבניין להיות מעל 40 מ"ר ולפחות בן 2 קומות, כמו כן, על המבנה להיות מאוכלס.
  10. בתקופת העבודות תהיה לדיירים פוליסת ביטוח,אשר תיתן ביטוח בפני כל הסיכונים, לרבות עבודות קבלניות, נזקי רכוש, אש, צד ג' וחבות מעבידים למשך כל תקופת העבודות.

אז אם הבניין שלכם עומד בתנאים,למה אתם מחכים?

 

היכנסו למחשבון התמ"א שלנו וקבלו תשובה ברורה ומפורטת>> הקליקו למחשבון

 

Related Posts