דחו את הבקשה שלכם לתמ"א 38? לא הכל אבוד!

ימין יהלום > מידע מקצועי > דחו את הבקשה שלכם לתמ"א 38? לא הכל אבוד!

פורסמו הקלות חדשות בפרויקט תמ"א 38 שמאפשרים ליותר בניינים לעבור חיזוק ושדרוג

 לאחרונה, בוצעו כמה תיקוני חקיקה נוספים בתמ"א 38, שמקלים מאוד מבחינת המיסוי את הוצאתם לפועל של פרויקטים רבים בתמ"א 38, אשר נפסלו עקב חוסר היתכנות כלכלית מצד קבלנים עד היום.

הנושא עלה שוב לכותרות בחודש נובמבר 2016 כאשר ישראל הוצפה בגל הצתות במוקדים מרובים שונים ברחבי הארץ. בניינים ישנים, אשר אינם עומדים בתקנים החדשים והמחמירים לבטיחות באש, נמצאים בלב קבלת ההחלטות להקלות נוספות בתמ"א 38.

אז מה היה בעבר? התקנים הישנים לפני שנת 1980, לא חייבו בניינים לבניית ממ"ד, הבנייה הישנה חשופה מאוד לרעידות אדמה ואופן הבנייה שהיה נהוג באותן שנים הופך בניינים רבים בארץ לפצצת זמן מתקתקת וסכנת קריסה של ממש. הבעיה בבניינים רבים היא חוסר ההיתכנות הכלכלית ליזם ולקבלן הפרויקט ואלו מביאים למצב של דחיית הבקשה.

ההקלות העדכניות במיסוי, נראה כי יכולות להחיות פרויקטים אבודים שנדחו בגלל ההיתכנות הכלכלית. כך בתיקון מספר 88 לחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), תשכ"ג 1963. האופן בו בעבר התייחסו לפרויקט תמ"א 38 מסוג הריסה ובנייה מחדש הוא בהפרדה מוחלטת בין הזכויות מכוח תב"ע, שפעמים רבות הביאו לחיובים גדולים מאוד במס שבח. אלו ייקרו מאוד את הפרויקט ולכן הפכו אותו ללא כדאי. תיקון 88 למעשה קשר בין הזכויות השונות, לכן הוא מאפשר פטור ממס שבח בפרויקטים של תמ"א 38 מסוג הריסה ובנייה, המאפשר פטור ממס בהקשר של זכויות רבות יותר מלבד זכויות התמ"א שאפשרו פטור ממס בעבר. אלו ביחד הביאו להקלה משמעותית במיסוי ולהגדלת היתכנותו של הפרויקט מצד היזם והקבלן. בין היתר, הרחבת החוק בתיקון האחרון הביאה גם לפטורים נרחבים יותר במע"מ וזו הקלה משמעותית נוספת הנובעת מהשינוי.

 

לכן אם דחו את בקשתכם לתמ"א 38 בעבר, יש מה לעשות. צרו קשר בכל אחד מהאמצעים ונבצע עבורכם את בדיקת ההיתכנות לתמ"א 38 בהתאם להקלות החדשות הנובעות מתיקון 88 לחוק התמ"א.

לבדיקת התאמה מחודשת לפרויקט תמ"א 38 היכנסו לכאן.

Related Posts